12 Fakta Menarik Tentang Ketawa

Sedang aq tergelak2 baca lawak kampus...so aq carilah artikel pasal ketawa...
pastu aq jumpa la...untuk dikongsikan...
sobacala..jgan segan dan silu....

1. Bayi tidak boleh ketawa sampai mereka mencapai usia tiga bulan
________________________________________________________________

2. Ketawa selama 10-15 minit boleh membakar banyak kalori
______________________________________________________

3. Ketawa mampu mengeluarkan udara di dalam paru-paru dengan kelajuan 60 mph
baby saperla...niyh...
____________________________________________________________

4. Ada 17 otot wajah yang digunakan untuk tersenyum, sedangkan mengerutkan kening memerlukan 47 otot wajah
_________________________________________________________

5. Seseorang yang sering ketawa gembira memiliki risiko penyakit jantung 40 peratus lebih rendah dibanding orang yang murung
________________________________________________________________

6. Percayakah Anda, ada tanaman yang disebut bunga ketawa. Begitu juga jika melihatnya Anda akan ketawa seperti orang gila selama setengah jam
gambar hiasan...
________________________________________________________________

7. Ketawa 17 minit per hari dipercaya memperpanjang waktu hidup selama satu hari
_______________________________________________________________

8. Rata-rata anak berusia enam tahun ketawa 300 kali sehari. Ketika kita meningkat tua kita tersenyum dan tertawa hanya 15 kali sehari.
_____________________________________________________________

9. Senyuman pelayan dapat membuat pelanggannya memberikan tips tambahan.
____________________________________________________________

10. Baik untuk perut, jika Anda ketawa selama satu jam tanpa henti.
___________________________________________________________

11. Dengan tersenyum. Model iklan american Gordon Todd menikmati bayaran $ 4.000
gambar hiasan..
_______________________________________________________

12. Orang yang tinggal di Brazil dan Cuba lebih banyak tersenyum dibandingkan dengan mereka yang tinggal di Scandinavia.
__________________________________________________________
Gelak..gelak jugak...tp kenalah berpada-pada...
Ingat...ketawa secara berlebihan boleh menggelapkan hati...
Untuk yg lbeyh baik....kita senyum...


okeyh...itu shaja...^_^

Dah Baca? Like dan Comment la =)

Bersabarlah Merawat Hati Sendiri =)

Oleh kerana ubat itu pahit, mereka lebih rela tidak memakan ubat (termasuklah aq) sebaliknya
membiarkan penyakit mereka semakin teruk (ni bkan aq)...Mereka tidak ada selera untuk memakan ubat
kerana keinginan untuk sembuh sudah tiada...
gambar hiasan...
Tetapi bagi mereka yg ingin sembuh, pahit bagaimana sekalipun mereka akan tetap memakannya.bagaimanapun ini memerlukan kesungguhan dan kesabaran. Perlu diingat, penyakit tidak akan hilang dlm skelip mata...

Begitu juga halnya dalam mengubat hati yang sakit..Segalanya memerlukan walaupun untuk mengubatinya bukan perkara yg mudah..Selain itu kekuatan iman dan keyakinan juga perlu bagi memastikan hati akan sembuh.
cuba cek hati kiterr...
Seseorang yg x yakin dpat sembuh drpada satu2 jenis penyakit, sudah tentu penyakitnya tidak sembuh...
Oleh itu, sesiapa yg menderitai sesuatu penyakit, sebaik-baiknya yakin akan sembuh di smping memohon doa kepada Allah.




okeyh..tu jerr...renung2kanla...
pikir bnyak2 kali....dngan hati yg terbuka...^_^



Dah Baca? Like dan Comment la =)

Apa Kebaikan Dan Keburukan Minum Coca-Cola?

Sedang menncari2 untuk wat post terbaru kt blog niyh...tiba2...
terjumpa lak..pasal coca cola dlam pendrive aq niyh...xingat lak..amik kt maner and
sejak bila ader kat situ...
Sebenarnya aq dh lamer xminum coca cola...raseryer sejak drjah dua kowt...coz..
ader orang ckap air tu ader alkohol....so aq xminum la..smpai sekarang..xtau la..btul ke x...
aq pun dh xtau aper raser die skarang niyh...

ni la..coca cola yg dmaksudkan tu....ader ke jenis lain..??xtau la..plak..hehe..
Lagipun ia adlah antara yg PERLU DIBOIKOT....xyah la..minum....
dlam tidak sedar anda minum..ruperyer dia ada BANYAK KEBURUKAN.....
meh..jom tengok..jgan sgan bin silu plak...


Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian
santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/so di USA dan Britain
serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.
Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan
2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team.
Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini..

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau
hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!
______________________________________________

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan
selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari
tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk
mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?
Sekadar gambar hiasan...

______________________________________________

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap
bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat
hilang!
______________________________________________

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri
kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.
______________________________________________

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang
setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.
______________________________________________

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin
Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.
gambar hiasan....

______________________________________________

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di
Yawata tu kerana ianya amat mahal!
______________________________________________

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh
meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain
dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki, bukan lori
yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran
"Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga
diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. .
Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!
spatutnyer ader lg...tapi malas lak..nk tulis lg..hehehe...
so..konklusinyerr...dh tau tu..aper lagi..cuba lah elakkkan slagi bleyh...
sayangilah diri anda sendiri....
okeyh...^_^






Dah Baca? Like dan Comment la =)

Apa Akibat Makan Dan Minum Sambil Berdiri?

Aku tetiba teringat tentang bnda niyh....
Penah gak baca kat ensiklopedia.....baru skarang nk gi tau...

Mungkin diantara teman-teman pernah ada yang makan dan minum sambil berdiri. Saya sendiri pun pernah melakukan itu. Tetapi tahukah teman-teman bahawa makan dan minum sambil berdiri itu berbahaya.

Dari Anas dan Qatadah RA, dari Nabi SAW, Sesungguhnya beliau melarang seseorang minum sambil berdiri. Qotadah RA berkata, Bagaimana dengan makan? Beliau menjawab, Itu lebih buruk lagi. (HR. Muslim dan Turmidzi).


Dalam hadis lain, dari Abu Hurairah, Nabi SAW bersabda, Jangan kalian minum sambil berdiri! Apabila kalian lupa, maka hendaknya ia muntahkan! (HR. Muslim).

Fokus...!!hehe..


video


itu shaja posting kali ini....dh ngantuk nk tido....
renung2kanla...

Renung2kanlah....



Dah Baca? Like dan Comment la =)

Dosa 24 Jam Yang Sering Dilakukan

Ini dikhususkan untuk untuk kaum perempuan....
Tidak terkecuali juga laki2....
Mungkin ader yg tau...tp terlupa...
dan mungkin juga ader yg tidak tau...
Takpe...Saya di sini ingin mengingatkan dan memberitahu...


semuanya di facebook anda....
sila rujuk Al-Quran surah An-Nur ayat 31....
Di situ memberitahu anda tentang batas2 aurat...

Jangan fikir ringan tentang hal ini...
Kalau yg tau buat2 tak tau maka brgandalah dosa anda...
Ingatlah..azab Allah di akhirat....
Adakah anda sudah tidak gentar azab di akhirat...??

Renung2kanlah saudara2ku...
Jgan biarkan pengaruh barat menguasai diri kita....
Ini juga sebagai ingatan untuk diri ini juga....


sila lihat dengan teliti...!!


fokus ya...!!


video


Ok tu je...Kalau ader kesilpan sila tegur....





Dah Baca? Like dan Comment la =)

Apa Itu Zina Hati?

Apa nak cakap pasal ZINA HATI ni ek???
Setelah aq memikir2 and mencari2...inilah yg akan aq tulis....

Sabda Rasulullah…
“Zina mata dengan melihat, kedua telinga zinanya mendengar, lidah zinanya bercakap, tangan zinanya berpegangan, kaki zinanya melangkah dan hati zinanya dgn berhasrat, membayangi,dan berharap. Semua itu dibenarkan (direalisasi) oleh kemaluan.” (HR Bukhari).

Apa itu ZINA HATI....???

Zina hati ini berlaku apabila hati kita menginginkan sesuatu yang haram bagi kita secara berlebih-lebihan.
Sebagai contoh yang diberi dalam hadis yang ditulis di atas, contoh keinginan itu seperti ingin dirindui, dicintai, dibelai, mengingati si dia lebih daripada kita mengingati Tuhan.
Perasaan minat juga boleh termasuk dalam zina hati...??
Ia boleh jika kita minat padanya sehingga kita terbayang2 pada minda, ataupun kelopak mata kita. Inilah yang ditafsirkan oleh hadis tadi sebagai membayangi. Membayangkan seseorang yang kita minat pada otak akan membawa kepada benda yang lebih melarat. Lebih2 lagi jika kita membayangi aurat si dia. Lalu, itu secara jelasnya termasuk dalam zina hati. ianya adalah HARAM dan dilarang keras dalam Islam.
KESIMPULAN....

Apa yang baik tu..amikklah jadikan teladan...yang xbaik tu jauh2kanla...sayangilah diri anda...
ingatlah orang tersayang...sebelum mlakukan sesuatu ingatlah azabnya di akhirat...
janji Allah pasti ditunaikan.

p/s:renungkanlah...perkataan yg ditebalkan...okeyhh..^_^




Dah Baca? Like dan Comment la =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015