Cemburu Dengan Kejayaan Orang Lain?

Pada hari Isnin yang lepas..aku telah mendengarkan telinga aku dengan tips2 kejayaan seorang budak cemerlang...Aku pun bangga dengannya..kerana dia kawan aku..haha..
gambar hiasan

Setelah itu, selepas beberapa hari maka aku pun terdengarlah
suara2 sumbang yang aku rasa diaorang cemburu atau dengki..??
Berbunyi begini..

""cikgu ni asyik sebut nama die je..macam bagus je..""
""xde contoh orang laen ke..pakai baju kemas pun nak dia gak..cam dia sorang je yang smart..""
Dan lain-lain lagi..**sbnarnyer mlas nk tulis..haha**


Apalah..diaorang bagus salah..diaorang teruk korang keji..abis tu nak jadi ape..kalau kat sekolah..cuma ada 2 jenis orang yang konpem cikgu akan sebut dan ingat nama die..

1. pelajar cemerlang dan baik akhlaknya..
2. pelajar paling teruk akademik dan sahsiahnya..


Maka pelajar itu cikgu ingat akan die sbab no. 1 tu la..
sebelum anda hendak mengeji orang yang sebegitu..pikir balik diri anda tu bagaimana..

Adakah saya ni rajin sepertinya untuk dpat 8A dalam PMR..??
Adakah salah guru saya kerana saya tidak dapat 8A..??
Adakah saya ni berdisiplin seperti pelajar tersebut..??

Dan lain2..


Hrrmm..xbagus2..jadi pikir2lah kenapa dia itu disayangi oleh orang lain..
Kenapa diri ini tidak disukai oleh orang laen..






Dah Baca? Like dan Comment la =)

0 Kata-Kata Pujangga:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015