Apa Yang Perlu Dilakukan Jika Imsomnia?

Adakah aku imsomnia..??
Owh..aku merasakan tidak kowt..hehe..
Aku pernah mencari tentang imsomnia ni pada ketika dahulu..
dan terjumpa file tersebut dalam komputer..haha..


Apa itu insomnia?

Ia merupakan sejenis gangguan tidur di mana kualiti tidur seseorang terjejas atau menghadapi masalah tidur.
Tahap insomnia
* Ringan - Berlaku dalam tempoh beberapa hari, fungsi harian hanya sedikit atau langsung tidak terjejas.
* Sederhana - Ia berlanjutan kurang dari sebulan, menjejaskan fungsi harian, disertai rasa letih dan mudah tersinggung.
* Kronik - Masalah sukar tidur yang berlanjutan lebih sebulan, sekali gus menjejaskan fungsi harian. Individu terbabit akan berasa gelisah, mudah tersinggung, letih dan bimbang.


Saya seperti yg dibold kan itu..
Bila akan berlaku saya berjaga malam..??

Tika bercuti panjang..haha..
Dari pukul 12 sampai 4 pagi..Jangan harap aku akan tidur..haha..

Buat ape..??

Online Facebook..
Hiasan..


Maen game...


Usha blog orang



Dan lain-lain..

Tapi kena ingat...!!
Saya bangun awal..Tidak seperti apa yg anda sedang fikirkan...
Tidur saya tetap juga cukup 7 jam sehari..
Pandai2 cari time untuk cukupkannya..haha.hehe..






Dah Baca? Like dan Comment la =)

0 Kata-Kata Pujangga:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015