Saya Minta Maaf Cikgu...

Ingat tak post aku yang dulu
pasal MaLanG..!!
Kan aku kena buat forum..
Pada hari Selasa lepas..12/04/2011...


Pada time Sivik..cikgu punn bertanya la..
Korang dah sedia ke belum..
Maka kami semua cakap la belum...


Cikgu tanya punya tanya..
Kelas aku tetap bagi respon negatif..


Lepas tu terus cikgu cakap..
"Korang dah pandai kan..Kelas Sains la kan..Add Math..
Fizik and bla3 lagi penting..Sivik tak penting..
Buat kerja sendiri...Sivik xpyah belajar.."


Perghh...Cikgu dah kecik hati plak..
Beberapa minit kemudian.. aku perasan yang..
mata cikgu jadi MERAH..


Tak nak citerr apa jadi selepas tu..
Tapi satu jerr yang aku boleh cakap..
Lepas kena marah tu..terus meremang bulu roma aku..
Tinggal nak tercabut jer bulu2 tu..:P


Terus teringat kisah Form 3 aku..
Kena marah kali ketiga sebab tak buat kerja dengan kemas..
Pastu aku tangguh2 nak minta maaf..


Pastu bila dah bersedia nak minta maaf..
Cikgu tu dah cuti bersalin..Arghh..
Tau x apa jadi beberapa minggu kemudian..


Aku fail dalam exam BM..
Nasib baik exam biasa...Kalau PMR..
Tak buto mata aku menangis 24 jam....


Tapi ada yang cakap...
Cikgu sebenrnya xleyh sakit hati dengan pelajar..
Tengok cikgu Fulan tu..pelajar xhantar homework dia xmarah pon..


Pada pendapat aku mudah saja..
Setiap orang ada hati dan perasaan..
Mungkin Cikgu Fulan tu boleh bersabar lagi ngan sikap kita..
Dalam hati siapa tau kan2..??


So moral of this story is..
Hormatilah guru kita..
Kerana keberkatan ilmu terletak padanya..


Jangan kita sangka dapat 9A PMR..
Bermakna kita akan dapat juga straight A SPM..




Sebenarnya nak tulis panjang lagi ni..
Tapi takut korang xterbaca plak panjang2 ni..
Amik pengajaran citer ni ok...
^_^


Dah Baca? Like dan Comment la =)

8 Kata-Kata Pujangga:

ILA HonEyBuNNy said...

betul tu...guru adalah insan y kita perlu hormat selain ibu bapa kita...org ke 2 yg mengajar kita erti kehidupan...

farah wahedda said...

sme la dulu kelas saya pon penah gak buat cikgu sivik macam tu..huhu

aSiMiRa.aSiM said...

hahaha..dulu spm dalam pernah kluar kate2 ksat tapi blakang ckg..hahaha..las2 bm pat b3..skang ni da jadi ckg..harap2 ank murid xwat camtu kat kite..hahaha..

Shafiqah Rashid said...

betul tuuu ..
jgn skiti hati ckguu,klu skiti tu cpt2 mnx maap..
hee~
btw, klu dpt straight a's upsr & pmr xmnjaminkn yg kta akan dpt straights a's spm..
like me :(
wuaaa.. <-- maaf,emo skit.
hahah :D

zacky786 said...

btol tu .~
rindu kt cikgu2 den dulu

Cikbelog said...

sangat bermakna entri ni. dulu2 penah jugak sakitkan hati cikgu. sekarang bila dah otw jadik cikgu, baru paham macam mana perasaan cikgu. what u give u get back.heee

Far8 budak baik said...

hahaha garang gile cikgu tuu..
aku pn dulu kene tampa siap..sejarah wehh =)

[sutera kasih] said...

susah kita nak berjaya kalau kita buat hati cikgu terluka walaupun sikit :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015