Budak2 Luar Kawalan~~


Sesuai ke tajuk kat atas dengan cerita di bawah ni??haha~

Semalam aku naik bas road liner untuk balik ke rumah~
Dalam perjalanan balik aku ada nampak lebih kurang 6 orang budak2 yang lebih kurang umur 10/11 tahun naik bas tu~

Apa yang aku fikir ialah..
Kemana budak2 tu nak pergi?
Mana mak bapak mereka?
Siapa nak jaga mereka?
Dan paling aku terkejud ada seorang budak tu keluarkan 50 RINGGIT untuk bayar tiket bas yng hanya RM 1.30 sahaja?Budak yang hanya lebih kurang darjah 4 keluarkan duit rm50?

Sebab apa aku risau dengan budak2 tu?Sebab memang terserlah kebudakan dorang tu yang tak tau ape2..Dan ada antara mereka cakap dia HAMPIR DILANGGAR LORI UNTUK MELINTAS JALAN~

Aku just risau sebab die keluarkan duit RM50 tu depan orang ramai..Kebanyakan dalam bas ketika itu ialah budak remaja yang muka die macam ganster jugakla~haha~So paham2 je la~

Moral of the story>Jagalah anak or adik anda janganlah biarkan mereka merayau sebegitu dan dimanjakan dengan wang ringgit..Tapi ini bukan bermaksud mengongkong but pantau tingkah laku mereka..


Dah Baca? Like dan Comment la =)

6 Kata-Kata Pujangga:

Inchek Lieben said...

bhahaha kasi diorang makan penerajang or kaki...!!

starzieti said...

klo dekat bandar biase sgt nmpak dak2 sebaye tuh lepak2 at banda. bahaye jugak budak sebesar tuh pegi merayap kat banda. mcm2 boleh jadi. mak ayah dorang tak pantau ank2 kot. -.-

smilenajah93 said...

jagalah adik2 n anak2 kita dengan baik :)

Cik Purple said...

ish.. nape lak sampai macam tuh.. takkan mak bapak dorang tak risau..

hawiz said...

pehh....mcm2 tol..

Siti Nurazlinda said...

kalau kena culik tu, aiyoo! tak tahu nak kata =.='

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015