Kena Marah Baru Dapat A =)


Tetibe aku terkenangkanlahh time FORM 3 aku pernah GAGAL SUBJEK BM.

Aku masih teringat lagi yang aku TERTIDUR dalam kelas BM..Tapi memang TAK SENGAJA..Sebab seingat aku..Aku sangat penat masa tu dan tak cukup tidur pada semalam hari..Dan you know what?Cikgu nampak aku TERTIDUR tu..
So ada satu hari tu cikgu aku SANGAT MARAH sebab aku buat kerja sekolah dalam buku TAK KEMAS dan cikgu AMAT MARAH sebab aku pernah tertidur kelas dia..Then aku tangguh selama 2 hari untuk minta maaf dengan cikgu..Sebab memang sifat aku amat takut untuk dimarahi..hehe~

Then bila nak pergi minta maaf tu TIBA2 cikgu dah CUTI BERSALIN~Then lepastu Exam Pertengahan Tahun..Dan first time aku TAK SEMPAT SIAP KARANGAN DAN TULISAN LAGI BURUK SEBAB NAK CEPAT..Apalagi FAIL la jawabnye=)

Lepas cikgu dah kembali ke sekolah memang kena motivasi habis2san..Tapi memang sejak tu..Segala nasihat dan amarah cikgu aku masih ingat sehingga kini dan Alhamdullilah BM tak pernah jatuh gred lagi~
Heii..Saya tau awak semua A+ BM an?Bukan senang tau nak tulis karangan SPM 8/9 muka surat..Nak Tercabut jari..lengan..tangan aku nak tulis banyak tu..

Tapi aku tak tau kenapa Final Exam ni kenapa aku tak dapat A+...Bila tanya cikgu kenapa..Cikgu kata awak tak boleh dimanjakan dengan gred A+ nanti jadi MANJA dan MALAS nak usaha lagi..


Sesuai ke cerita ni guna peribahasa SUDAH TERHANTUK BARU TERSEDAR..
Ehh betul ke?Almaklumlahh dah cuti 2bulan ni otak dah lain macam sikit~


Tapi sekarang ni kan aku tengok bila cikgu marah sikit kat pelajar mulalah bawak makbapak bagai siap polis2 dan court2 bagai pulak..Macamana la nak berjaya adik2 ooiii~

Kalauu aku bagitau kena marah dengan cikgu makbapak marah aku balik..Bukan nak bela..Hahaha~Tapi sekarang aku dah faham kenapa cikgu marah aku=)


p/s>Tolong pilihkan background mana yg ohsem dimata korang kat ENTRI INI..Tolong ye=)


Dah Baca? Like dan Comment la =)

7 Kata-Kata Pujangga:

aamalinaazman said...

hehehehe
penah gak dgr cikgu ckp cm tu dulu
cm tula cr die nk train kite kan


sgt la berbeza dgn skrg ni
huhuhuhu

abgDude a.k.a kai said...

zaman skrg nie...
xleh nk marah2...
marah sikit lari rumah ikot lelaki kenal kt fb...
cikgu rotan bapak dtg skolah maki cikgu...

==My New Entry=========

http://kaiakihiro.blogspot.com/2011/12/kesibukkan-melampau.html

Ku Azhar said...

skrng bdk2 dh xleh kena tegur dh..tu yg jd perompak berlambak2 tu..

Noor Maizan said...

cikgu mmg kedekut markah dulu...tapi kalau cikgu tak mcm tu,msti sy dah lalai dan bangga tak ketahuan hala kan.haha....syg cikgu..rindulah zaman sekola

Noor Maizan said...

cikgu mmg kedekut markah dulu...tapi kalau cikgu tak mcm tu,msti sy dah lalai dan bangga tak ketahuan hala kan.haha....syg cikgu..rindulah zaman sekola

miszfyeza said...

betul tu .. tp budak sekarang ni mngade2 . marah skit pnggil mak bpk dtg sekolah .. padahl cikgu nk yg terbaik je ;)

Anis Anisa said...

jgn buat mcm tu... fuhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015