Sekolah Rendah Dulu&Sekarang~


Gambar gugel~

Rasanya pada mereka yang lahir 80/90 an je yang rasa benda2 ni kod=)


1) Dulu pegi sekolah bawak RM1.20 je ada jugak yang lebih rendah dari tu..Tapi adik aku bawak sekolah rendah je dah RM4..perghh~

2) Dulu ada RMT makanan die aku tengok memang tak sedap..Aku tak dapat pon tapi kawan aku tiap2 pagi kasi air kotak susu~Sekarang ada lagi ke tak ek?

3)Aku dulu main mainan masak2..Satu kotak besar penuh dengan mainan masak2 aku..Tapi yang peliknyer bila dah besar ni tak reti2 juga nak masak~
Adik aku sekarang sumer main game komputer je~

4)Dulu kalau tak buat kerja sekolah kena rotan kat tangan pakai pembaris coklat panjang satu meter tu sekarang ni aku tengok macam dah jadi hiasan..Kenapa?Kawan aku cakap ada satu hari tu kat sekolah kitaorang dulu sorang budak kena rotan terus bagitau parents then parents datang marah cikgu membabi buta camtu je~

Ok sebenarnye banyak lagi..LAWAN PEMADAM,TULIS BIOADATA,LORI MILO DATANG SEKOLAH,MAIN TIANG KE TIANG(saper tau=) ,TIME PENDIDIKAN SENI BUAT ANYAMAN OR KOLAJ dan banyak lagi kenangan di sekolah rendah=)


Lagi2 ape lagi yang menarik kat sekolah rendah dulu yang sekarang ni jarang jumpa?
Ceciter2 kat comment=)


Menangi hadiah dari PTS dan MPH yang menawarkanpakej 3hari2malam di SINGAPURA..
Keterangan lanjut KLIK SINI<--click


Dah Baca? Like dan Comment la =)

7 Kata-Kata Pujangga:

Syafiq Ahadin said...

sekarang kalau kena rotan, direct kena lapor polis, wth!!!

FarahNazurah said...

saya saya! mase sekolah dulu asal rehat je mesti main tiang ke tiang tu. kitaorang panggil game tu sep tiang. hehe

Uji Hussein said...

Lepas main tiang ke tiang tu, bergayut pulak.Seronoknya!

Narifff said...

Budak-2 sekolah rendah sekarang rugi sebab tak dapat rasa pengalaman macam ni :')

jamilah izzati said...

urmm,,masa skolah rendah kecik2 dulu,,budak-budak takut sgt kat cg,,btw,,skrang nim cg plak takut sangat kat budak-budak~~huhu...apedaa~

Unknown said...

Saya dlu sk rndh mesti main kejar2..
kdg2 tuh adaklanya curi2 amik kapur wat blik umah konon main cg2 kat umah.. hahaXD rindu zaman sk.. sob3
Follow cni.. ;)

FarhanahAdzlan said...

syafiq>yup sekarang dah lain dah~

farah>hah..nama die sep tiang..haha~

scarlett>yes..samalah=)

narif>yup..memang tugi~

jamilah>dunia dah terbalik~

hana>eh..samalah..lupa nak selit kat cerita suka main cikgu2..haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015