Main Wawasan And Bingo *MainanMasaDulu2*


Tadi sebelum rehat merupakan masa lapang..Takde exam~
Kitaorang main dua permainan..And seingat aku dua permainan tersebut
aku main time sekolah rendah tahun 2002-2006 rasanya..
Gilerr rindu..huuuhuhu..

First main BINGO..Pakai kertas punya..Yang baru sikit punya pakai
kalkulator kan?Ade yang lagi moden rasanya..hahaha~
Memang dah lama tak main benda ni kodd~

And secondly sebelum rehat kitaorang sempat main benda ni..Kawan aku cakap nama permainan ni "WAWASAN"..Aku sendiri tak tau kenapa nama die wawasan..Kenapa tak wawasan 2020 kan?Dulu aku reti main je..
And baru tadi aku tau nama mainan ni ape..Gilerr sadis~Ceyhh~
Saper pernah main benda ni?Yang pilih huruf then start dari huruf tu buat perkataan berkaitan nama,tempat,buah/sayuran,benda,binatang and last sekali markah~Saper sama dengan orang lain dapat 50 markah
kalau tak sama dapat 100 markah~


Sebenarnyer banyak lagi mainan budak2 time dulu..Yang aku ingat main pemadam tu?Siapa tau?Yang veteran2 pasti tau kan?ehehehe~


Sekarang ni budak sekolah rendah dah ada gadjet canggih..
Gue yang FORM FIVE ni TAKDE HENFON~
Adik aku DARJAH ENAM dah ada GALAXY TAB~Sengal tak?



Dah Baca? Like dan Comment la =)

2 Kata-Kata Pujangga:

Cik Kay Jue said...

hahaha.. tersenyum je ckj tgk game2 tu.. memang pernah main pun.. hehe.. best.. dua best la..!

paling tak boleh blah ckj masa sekolah rendah main kaler2 kuku dengan pensel warna luna.. haha.. adeh...

Ika Halim said...

wahh nostalgia zaman kecik dolu dolu ! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015