Tips Cemerlang Dalam PMR


"Akak,senang tak PMR?"
"Macamane akak dapat result camtu?"
"Akak,PMR susah la.."

Inilah soalan adik2 sekolah aku tanya..
Ecececeh..Nak kongsi konon macamaner nak cemerlang PMR konon kan?
Result aku ni pun bukan bagus mana pon kan?
Walau tak sehebakk kawan2 aku yang straight A,
Aku tetap berpuas hati dengan result PMR aku dulu=)
Seriusly PMR senang..Kalau difikirkan kembali kenapalahh aku ni tak boleh dapat straight A PMR dulu?Menyesall tu adalah jugakk..
Tapi yang pasti menyesal tu takkan berulang kembali pada SPM..huahahaha~
rujuk buku teks/buku rujukan dulu..Jangan tengok untuk jawapan je..Tengok sekeliling jawapan tu ada cerita pasal ape..Lama2 kan takyah
tengok buku pon xpe..Serius=)

Secondly, DO ALL PAST YEAR QUESTION..Ini paling penting!!
Pendidikan Islam dulu aku tak baca mana pon..Tapi alhamdullilah apa yang aku buat soalan past year tu keluar pulak..keh3..

Thirdly, Sekurang2nye baca sekali buku teks geografi,sejarah dan lain2..
Aku tak prefer guna buku rujukan..Espicually Sejarah..
Dulu pakai buku teks je..


Bagi aku yang paling penting nak berjaya ialah
USAHA+DOA+TAWAKAL=KEJAYAAN..
Belajarlah bagai nak rak sekalipun tiadanya
pergantungan kepada Allah takkan kemana~



p/s: Two paper left..Chemistry paper 1 and Physic Paper 1..
Hoyeahhhoyeahh~kih3..


Dah Baca? Like dan Comment la =)

2 Kata-Kata Pujangga:

Khai_Sol said...
This comment has been removed by the author.
Khai_Sol said...

Taun ni saya PMR,doakan saya dpt 8A ye,Amin=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015