SPM Kisahku#13 Di Mana Kawan Yang Dulu?

Kawan aku sekolah kat SMK Jalan Tiga ajak aku study dengan kawan2
die kat sekolah die..

Time tu mulalah ingat time form 3 kat asrama dulu..
Dulu kawan2 aku selalu ajak study siap offer "tak paham tanya aku bila2 masa dimana2 jua anda berada kecuali dalam toilet"

Offer die aku terima just bila dorang ajak study adalah alasan bagi 10juta alasan sakit perut la pening kepala la alasan yang sbenarnye tak logik..hahaha~

Bila dah masing2 bawa haluan sendiri selepas PMR and now aku kat
SMK Jalan Reko mulalah alahaaiii manalahh kawan aku yang dulu yang ajak aku study yang bagi sokongan bila aku down..

Ya Allah bukan senang nak jumpa kawan seperti mereka..Kawan ajak lepakk shopping mall memey ramai bila diajak study sama
cam aku time form 3..huhuhu~
And now aku JELES giler2 nak mati bila kawan aku sekolah Jalan Tiga tu ada kawan2 yang HARI2 READY untuk ajar kawan aku and study sama2 sampai kawan aku tu ajak aku sekali..


Nak harap aku study sesorang?Seminit..Tiga minit..Lima minit..Sepuluh minit..
Mula mulut ni bersuara "Pehall soalan ni susah bebeno..Soalan ni sengaja menjatuhkan semangatku..Esoklahh cari penyelesaian"



So konklusi dia HARGAI KAWAN yang sentiasa membawa kita kepada jalan yang lurus*ceyhhayatjelebih* sebab bukan selamanya kita bersama
dengan kawan sebegitu..



p/s: Trial SPM betul2 selepas CUTI RAYA..That's "good" rite?


Dah Baca? Like dan Comment la =)

1 Kata-Kata Pujangga:

aindzaya said...

kadang2 bila kita jumpa kawan yang terbaik dalam hidup kita..mesti jangka hayat hubungan tu hanya sementara dan pergi. tapi bila kita jumpa kawan yang annoying giler2 lama pulak jangka hayat nya..memang menguji kekuatan jiwa batin kemain kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015