Pandangan Berbeza Lelaki dan Perempuan Tentang Berat Badan

Haritu pada 2 SEPT 2012 dapat timbang berat badan...
Then dari situ baru dapat tau aku ni naik 5 kilo LOL~

Berat badan terkini 62 kg..
Bila cakap dengan orang lain pasal berat badan aku ni..
Semua pelik and dok cakap
"Aku rasa kau kena buang sparuh tulang kau ni"
Sebab dari dulu orang pelik dengan tak percaya termasuk penceramah kesihatan tanya 10 kali balik kat aku "Betul ke berat awak yang ni?Tak terlebih"..
Tak kisah laa tulang aku yang berat or aku memang berat then sejak tu aku dah berfikir2 strategi turunkan berat tulang..

Then ada suara yang mengatakan:
Him: Lelaki kalau naik berat badan tak macam perempuan..Lelaki relaks jerr walau dah naik 5kilo jugak..
Perempuan naik sikit je dah gelabah..

Me: Helloo!Lelaki lain Perempuan lain pemikiran die..
Lelaki badan TAF takpe..
Perempuan badan taf?Hang pikiq sendiri..

Lagipun disebabkan salah seorang my parents ada darah tinggi and kencing manis so of course laa dari sekarang kena jaga kesihatan yer dak?

Sebab memang ye tak sampai 50% pun kemungkinan kita kena jugak tapi bayangkan jika dah 60% kita memang tak jaga makan and lagi 40% adalah penyakit keturunan komfem2 kita kena..
So lebih baik mencegah daripada mengubati=)


Cerita dulu: SINI dan SINI..

So apa pendapat korang tentang perbezaan pemikiran tentang berat badan antara lelaki dan pempuan?
Betul tak apa yang saya fikirkan?Ke ada point korang nak tambah?



Dah Baca? Like dan Comment la =)

6 Kata-Kata Pujangga:

Unknown said...

haha..rilek je brt da 62kg..
kalau diterbalikkan baru 26kg..hahaha

Unknown said...

gemok ker kurus, janji sehat...lepak dan follow...

Unknown said...

biasenye pompuan yglebih amik tau bab berat2 ni...ntahla yek...mmg risau kalau berat bdan bertambah...berkurang??? alhamdulillah...

are_lin@yu said...

nice sahring dear ;-)

dear dah daftar says.com ke blog..klu blum jom lah ke blog ayu ;-)..blh wat duit ;-)

http://coratcoretkuini.blogspot.com/2012/09/jom-buat-duit.html

Health Yatra said...

That is great to hear, thank you for reading!

Diseases and Conditions said...

That was a VERY interesting one! Seriously interesting.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG ADA DI DALAM BLOG INI MILIK FARHANAH ADZLAN KECUALI DINYATAKAN @ 2010-2015